jueves, 26 de noviembre de 2009

3. Seguiment i evolució de la webquest

La realització de la webquest ha estat una activitat molt didàctica i pedagògica alhora, ja que ens ha permès d’alguna manera explorar i comprovar com promoure la interculturalitat des de l’educació, i des de la vessant més pràctica, aplicant els coneixements que hem anat adquirint durant el curs d’una forma col•laborativa entre tot el grup de treball.

D’una banda ens hem trobat amb les petites dificultats que es troben els alumnes en utilitzar qualsevol entorn desconegut. L’adaptació al nou entorn tecnològic i la familiarització de l’aplicació informàtica. Però una vegada situats en el nou espai, ens hem activat i organitzat entre el grup per a decidir l’enfocament que li volíem donar permetent-nos així plasmar conceptes com la creativitat, creant noves necessitats i interessos als alumnes mitjançant l’ús de la recerca a la xarxa, així com també treballar la solidaritat, el companyarisme, l’empatia, i promoure l’educació cultural entre ells per tal de forjar una visió més globalitzadora de la diversitat humana, i d’alguna manera integrar tot tipus de cultures en el nostre entorn quotidià i escolar d’una forma natural.

Els vídeos de testimonis escolars inclosos com vincles informatius, han servit per a treballar i aclarir altres conceptes com són la marginació, exclusió social i etnocentrisme, així com els efectes negatius que aquests produeixen als alumnes immigrants nouvinguts a les aules.

D’altra banda, la nostra proposta de webquest hem considerat que se situaria en un nivell d’interculturalitat bàsic o d’intercanvi de coneixement. Així, la proposta aniria adreçada a alumnes d’ESO, que ja dominen certes habilitats tecnològiques i tenen cert criteri per a desenvolupar els requeriments que aquests tipus de tasca exigeixen.

Finalment, és important comentar també la tasca realitzada com a grup i com ens hem repartit les tasques:
Cercadors d’informació a la xarxa.
Narradors per explicar els objectius i expectatives del grup.
Fotògrafs per a escollir les imatges més adequades per a inserir en cada apartat.
I finalment, entre tots hem posat en comú la informació i l’hem traslladat a l’entorn webquest.

L’experiència ha resultat mot didàctica i ens ha permès l’actualització dels diferents contextos relacionats amb la interculturalitat, alhora que ha resultat un aprenentatge molt actual i una futura eina professionalitzadora per a tots.

Records,
Eva

1 comentario:

  1. He vist la vostra WebQuest i em sembla una idea força bona el fet de poder treballar la entrevista, fet que dóna un valor afegit ja que els alumnes poden treballar una tasca diferent i alhora poder conèixer diverses tècniques que els hi seràn de força utilitat per estudis futurs. Per altra banda el treball col·lectiu i el treball amb les TIC està ben dissenyat pel que preteneu.

    ResponderEliminar